زبان انگلیسی را اگر مثل کتب ضلال جزء زبان های ضلال بدانیم اما همانطور که در مواردی می توان کتب ضلال را خواند زبان دانی هم ولو از نوع انگلیسی اش برای بعضی روزها بد نیست. هم برای اینکه دشمنان را سر عقل بیاوریم وهم برای اینکه احیانا سرمان کلاه نرود و بعد یکدفعه نگوییم چرا متن ترجمه شده وزارت فخیمه خارجه خودمان با متن اصلی معاهده ژنو فرق دارد!!!

از فضولی بالا که بگذریم، از پیش دستی ریاست دولت تدبیر و امید  که می خواست به زورِ نامه و رسانه رهبری را  در تبریک گویی سهیم کند هم که بگذریم یک سوال ساده ذهن منِ ناچیز را از صبح تا بحال خارش می دهد و ان اینکه :

برای بدست اوردن هشت میلیارد دلار از صد میلیاردی که غربی ها بلوکه کرده اند و قرار است با ناز و کرشمه و اقساطی به ما بازگردانند،ما هم تعهد کرده ایم غنی سازی بیست درصد را متوقف کنیم،درب اب سنگین اراک را قفل بزنیم و بقیه درب ها را برای سرک کشیدن فراتر از ان پی تی برای جاسوسان و بازرسان آژانس تا ته باز کنیم. بسیار خوب، خداخیرتان دهد،انشاء الله بحق پنج تن کمرت راست شود جواد جان....اما برای دور بعدی مذاکرات چه می خواهید بدهید؟! غنی سازی اورانیوم؟ بستن نطنز و فردو؟ ویا تحویل علی اکبر صالحی به اینترپل!!! قاعدتا در دور بعدی مذاکرات اورانیوم نذرینمی دهند که فقط ما بخوریم و انها نگاه کنند؟ انگار ظریف با تمام ظرافتی که به رخ می کشد تمام پول ها را در این چهار روزه خرج کرده است. من امیدوارم که پنج بعلاوه یک به تعهداتش عمل نکند تا بهانه دار شویم  و الا نتیجه نهایی و دور سوم مذاکرات درخوش بینانه ترین حالت از الان مشخص است: مهروموم کردن سازمان انرژی هسته ای ایران  در قبال رفع تحریم ها !!!! 

 




برچسب ها : سیاسی