نمی دونم تا بحال به یه بچه چند ماهه دقت کردید یا نه؟تشنه چند قطره آبه .گاهی وقتا شیر مادر هم جواب نمی ده وباید عجالتا چند تا قطره آب توی دهنش بریزید.سن که بالاتر بره تشنگی ها هم کلاسشان فرق می کنه.تشنگی شهرت ،تشنگی وله له زدن برای توجه دیگران و لو با حلق آویز کردن حیا وعفت،تشنگی پست ومقام ولو به قیمت بله قربان گفتن به هر کله گنده ای،تشنگی مد ،تشنگی مدرک،تشنگی برای متر متر زمین های شهرمان به همراه هزار ویک قسم دروغ.قرآن خیلی جالب این سراب ها را توضیح میده(یعلمون ظاهرا من الحیاه الدنیا وهم عن الاخره غافلون)یعنی خیلی از تشنگی های ما فقط به ظاهر ها وپوسته ها خلاصه شده واز معنا غافلیم.بله معنا!

تشنگی معنا یعنی چه؟

شاید زیاد شنیده باشید که همه موجودات آیت ونشانه خدا هستند.همه کلمة الله هستند.همه در الفبای خلقت نقش خوشرنگی را بازی می کنند.از در ودیوار خانه مان گرفته تا کوه های سربه فلک کشیده البرز،از خود سفید پوستم بگیر وبرو تا سیاهپوست های بیابان بزرگ آفریقا محصول مشترک یه کارخانه ایم که ادعا می کند خلیفة الله تحویل می دهد. حال من از شما می پرسم آیا کلمه بدون معنا هم می شود؟اصلا کلمه یعنی لفظ معنا دار .پس باید بگردیم به دنبال معنا.باید به هوش باشیم که در این قایم موشک بازی عمر ،معنای حیات  خودش را لابه لای برج های صنعت ومدرنیته وپسا مدرنیسم برای همیشه قایم نکند تا آنوقت عزرائیل به زور اجل ما را از مسابقه اوت کند.

بیائید کار را خلاصه وساندویچی کنیم وتمام خلقت را با فراز ونشیب های اجتناب ناپذیر آن یک کلمه فرض کنیم.کجاست این معنایی که سالها عده ای صبح های جمعه برای یافتنش گریه می کنند.عجب معنایی است این معنا.هالوی اصفهانی می تواند آن را بفهمد ولی خیلی از حمالان آگاهی! در جا می زنند.پشت دیوار بی بی سی خود را به نفهمی زده وآن را انکار می کنند و کم نیستند رانده شده گان این درگاه..

عقل ونقل می گوید این معنا حجت خداست بر روی زمین .اصلا اگر او نباشد زمین قهر می کند وآنقدر خود خوری می کند که اثری از ما باقی نمی ماند.هر وقت به فرامین او بی احترامی شود زمین به خود می لرزد وعرق شرم دریاها سونامی ساز می شوند.آتشفشانها به غرش در می آید.همه کارها دقیقا برخلاف اراده ها حرکت می کند واهل آسمان ها بخاطر قدر نشناسی ما جوش می زنند.

خدا یا می خواهم تشنه شوم.بس است از بس به دنبال سراب ها رفته ام وخسته گشته ام.من می خواهم تشنه معنای تمام قدّ هستی بشوم.می خواهم تشنه حجت خدابر روی زمین بشوم .فقط می خواهم تشنه معنا شوم وبس ،چون مطمئنم اگر واقعا تشنه شوم خودت ساقی ام می شوی .مگر نفرمودی:وان لواستقاموا علی الطریقة لاسقیناهم ماء غدقا(واگر آنان بر این روش وطریقت استوار شوند پس آبی گوارا وفراوان به آنان خواهیم داد.

آب کم جو تشنگی آور بدست     تا بجوشد آبت از بالا وپست  




برچسب ها : امام زمان