دیروز  در راه بازگشت به شهرضا شرفیاب شدیم به آبشار وزین وجمیل نیاسر.فریادی از زیبایی خلقت در کنار کویر کاشان با مردمان بومی مهمان نواز وخوش خو.اردیبهشت است وماه نیاسر رفتن.با اینکه وسط هفته بود تا چشم کار می کرد آردوی دانش آموزی بود که آمده بودند مخصوصا از جماعت نسوان!از مقاطع مختلف واستانهای مختلف والبته تیپ های مختلف ارضی وسماوی!

من خیلی گریزی به رفتار چند خانواده ای که آنجا بودند نمی زنم وعمدا گیر می دهم به همین چند صد دختر دانش آموزی که آنجا بودند و در کنار آیت الله(منظورم آبشار است نه خودم...)مشغول ذکر الله بودند! به یکی از همراهان عرض کردم خدا به داد نسل بعد برسد که اینها مادرشان هستند.اینان کسانی نیستند که از آن ور دنیا آمده باشند ،اسم ها هم غالبا در فاز فاطمه وزهرا و...بود،همراه با مربیانی بعضا چادری و دلسوز،اما تیپ وقیافه ورفتار ....

کشور ما وضعیت عجیبی پیدا کرده است.همه جا سطل زباله گذاشته اند وهمه کس ودر همه جا به سیگاری ها نهیب می زنند که محیط را آلوده نکنید.هزار ماشاالله سازمان محیط زیست هم که داریم.هرسال چند صد هزار بچه دبستانی را روانه خیابان می کنند تا بگویند ایها الناس یه وقت هوا رو آلوده نکنیدتا ما نازدانه ها مشکل تنفس پیدا نکنیم.پس محیط زیست فرهنگی چه؟خردسالی که بامدادش با تصاویر هرزه ناک ماهواره به شامگاه برسد را چه انتظاری است که با مفهوم حیا ارتباط محکمی برقرار کند.دانشجویی که در کلاس از اول تا آخر بر ضد لباس پیغمبر می شنود را چه به منبرومحراب همان پیغمبر!

خدایا چشمه فساد در کجاست؟آیا مقصر خانواده است؟آموزش وپرورش ،فلان وزیر مربوطه مردوده،من آخوند ویا.....

شک نکنیم که بعضی خانواده ها با فرهنگ کاریکاتوری شان به فرآیند مچاله شدن  تفریح های بکر شرقی کمک شایانی نموده اند.رسانه ملی هم بیشتر برنامه سرگرمی (دقت کنید سرگرمی) می سازد تا فرهنگی.نهاد های دولتی هم اسفندیار وار !!! همه مشائیشده اند(با عرض معذرت از ابو علی سینا!) که از ثمراتش اینست که مهناز افشار ولیلا اوتادی را بفرستند عمره مفرده(بخدا همین دو سه روز پیش سایتها نوشتند).

شاید برخی می گویند به تفریح نرویم .کنار دریا وآبشار وبستان نرویم وهزار باید دیگر...اما باید رفت تا آلودگی کمتر شود.

شاید آخر الزمان شده باشد اما قطعا آخر کار و وظیفه ما نیست.




برچسب ها : حجاب