سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
تدبر در قرآن
آیه قرآن
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 778906
  • بازدید امروز: 23
  • بازدید دیروز: 15
  • تعداد کل پست ها: 278
درباره
سیدمحمدحسن صالح[90]

منم مثل خیلی ها توی این عالم نفس می کشم . فقط دلم میخواد که زمین وزمان رو آلوده نکنم!

جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی



ابر برچسب ها
دین[46] ، شهرضا[35] ، سیاسی[27] ، انقلاب[20] ، خاطره[18] ، سفرنامه هند[15] ، امام حسین[12] ، حجاب[10] ، پست مدرنیسم[10] ، سفرنامه عمره[9] ، رسانه[7] ، قم[7] ، انتخابات[7] ، امام زمان[7] ، اخلاق[5] ، امام رضا[5] ، غدیر علی ممیز[5] ، شادی[4] ، اجتماعی[4] ، پیامبر اکرم[4] ، حضرت معصومه[4] ، حضرت زهرا[3] ، دعا[3] ، انتخابات[3] ، امام خامنه ای[3] ، صبر[3] ، علم[3] ، عبادت[2] ، ماهواره[2] ، مرگ[2] ، مقاله[2] ، نوروز[2] ، سینما[2] ، سفرنامه هندوستان[2] ، زن[2] ، امام حسن عسکری[2] ، ازدواج[2] ، امام جواد[2] ، دوستی[2] ، خانواده[2] ، فلسطین[2] ، کتاب شناسی[2] ، کودک[2] ، شهادت[2] ، حضرت زینب[1] ، حکمت الهی[1] ، حوزه[1] ، بدعت[1] ، ترافیک[1] ، تهاجم فرهنگی[1] ، جنگ نرم[1] ، چهارشنبه سوری[1] ، امام حسن[1] ، اسرائیل[1] ، احترام به والدین[1] ، اخلاق[1] ، اربعین[1] ، آزادی[1] ، امام خمینی[1] ، امام سجاد[1] ، امام صادق[1] ، امام عسکری[1] ، امام علی[1] ، سفر نامه عمره[1] ، سفرنامه بوشهر[1] ، رضاخان[1] ، سفرنامه کردستان[1] ، شب قدر[1] ، شهید بهشتی[1] ، شهید مطهری[1] ، شیطان[1] ، هندوئیسم[1] ، ولایت فقیه[1] ، وهابیت[1] ، کتاب جدید[1] ، مسیحیت[1] ، معرفی کتاب[1] ، مفاتیح الجنان[1] ، عوض حیدرپور[1] ، عید غدیر[1] ، کودک[1] ، ماه رمضان[1] ، ماه شعبان[1] ،

با اینکه عادت ندارم مطالب وبلاگم نقل قول باشد ولی دلم نیامد از خواندن این طنز جالب وبلاگ آهستان محروم بمانید.

تهران،25 بهمن، روز ولنتاین، میدان التحریر (آزادی سابق)

چند ساعتی از پیروزی تاریخی ملت ایران در راهپیمایی روز ولنتاین می‌گذرد. پیروزی آنقدر سریع اتفاق افتاده که خیلی‌ها هنوز آن را باور نکرده‌اند. هواپیما‌ها و هلی کوپترهای رژیم همچنان در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند اما هیچ کس به آن‌ها توجه نمی‌کند. تانک‌ها تسلیم شده‌اند و کنترل آنها به دست مردم افتاده است  .

جمعیت از میدان امام حسین تا میدان آزادی تهران موج می‌زند. مردم از سایر شهرها پیاده و سواره به سمت میدان آزادی تهران در حال حرکتند و شعار نه غزه نه لبنان، جانم فدای قاهره سر می‌دهند. از همان اول صبح معلوم بود که مردم برای ماندن آمده‌اند نه رفتن  .

از استان‌ها و شهرستان ها هم خبر می‌رسد که تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی به دست مردم افتاده. بسیاری از عناصر و مقامات دولت کودتا هنگام فرار در فرودگاه ها دستگیر شده‌اند. ارتش و نیروهای نظامی به مردم سبز پیوسته‌اند. پیروزی جنبش سبز در صدر اخبار دنیا قرار دارد. از همه بلندگوها سرود   «  ??  بهمن، روز خوب پیروزی  » در حال پخش است  . ساعتی پیش مردم تهران در صفوف به هم فشرده از میدان امام حسین تا آزادی نماز جماعت را به امامت مرجع عالیقدر سبز حضرت آیت الله العظمی صانعی برگزار کردند  .

در پی پیروزی انقلاب سبز ولنتاینی، رییس جمهور موسوی دقایقی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. رییس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا انقلاب مصر ریشه در جنبش سبز دارد یا برعکس اظهار داشت  : ریشه همه انقلاب های دنیا در گذشته و حال و آینده، جنبش سبز است  . البته ما از تجربیات شعب مصر نهایت استفاده را کردیم  . ما در سال گذشته به خیابان می‌آمدیم اما نمی‌دانستیم که شبها باید در خیابان بمانیم

   .

رییس جمهور در پاسخ به این سوال که چرا انقلاب مردم تونس و مصر به ترتیب یک ماه و 22روز به طول انجامید اما در ایران فقط یک شب، اظهار داشت: ما ایرانی‌ها همیشه ثابت کرده‌ایم که خواستن توانستن است. این بار ملت سبز برای برچیدن دولت کودتا تصمیم جدی داشت و توپ و تانک و هواپیما و هلی کوپتر هم نمی‌توانست جلوی انقلاب مردم را بگیرد. کودتاچیان فهمیدند که ما دیگر تسلیم این صحنه‌آرایی خطرناک نمی‌شویم. وقتی مردم از میدان امام حسین تا آزادی به خیابان‌ها آمدند، یعنی اینکه دیگر نمی‌شود در مقابل این جمعیت انبوه ایستاد  .

وی درباره چگونگی برخورد دولت انتقالی با کودتاچیان نیز گفت: طبق آخرین اخباری که به دست من رسیده، بسیاری از کودتاچیان دستگیر شده‌اند اما تعدادی هم دیشب ایران را ترک کرده‌اند. ما تمام تلاش خود را برای بازگردادن آنها انجام خواهیم داد. البته به مناسبت روز ولنتاین، امروز را روز عفو عمومی اعلام کرده‌ایم  .

رییس جمهور درخصوص ترکیب دولت انتقالی هم گفت: ما از وجود همه عناصر و اعضای جنبش سبز با هر گرایشی استفاده کرده‌ایم. وسپس اسامی وزرای دولت انتقالی را به شرح ذیل اعلام کرد  :

اردشیر امیرارجمند معاون اول رییس جمهور

محسن سازگارا سخنگوی دولت انتقالی

مصطفی تاجزاده وزیر کشور

اکبر گنجی وزیر اطلاعات

مریم رجوی دبیر شورای عالی امنیت ملی

معصومه قمی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک

عطاالله مهاجرانی مشاور رییس جمهور در امور زنان

محسن کدیور مسئول تدوین قانون اساسی و رییس مجلس خبرگان

عبدالکریم سروش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها

فخرالسادات محتشمی پور رییس سازمان صداوسیما

جمیله کدیور رییس سازمان محیط زیست و انرژی اتمی

مهدی یحیی نژاد وزیر جوانان و سرگرمی

علی رضا نوری زاده، وزیر امور خارجه و  سفیر ایران در اسرائیل و آمریکا

مهدی هاشمی، وزیر نفت و سرپرست وزارت علوم

شیرین عبادی، وزیر حقوق بشر

شیخ مهدی کروبی مسئول بنیاد ملی نخبگان، رییس بنیاد شهدای سبز، سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی و غیره

ننجون کروبی، مشاور حقوقی رییس جمهور

پروفسور زهرا رهنورد استاندار لرستان و آذربایجان

گفتنی است مسئولیت  سایر وزارتخانه ها را رییس جمهور موسوی شخصا به عهده خواهد داشت  .

 قرار بود آقای شیخ مهدی کروبی هم در این کنفرانس مطبوعاتی حضور داشته باشند که ایشان برای بررسی برخی مسائل به کهریزک رفته بودند  .


 




برچسب ها : سیاسی



چند روز پیش از دوستی کتابی هدیه گرفتم بنام زندگی شیخ ابراهیم زنجانی به قلم جناب آقای علی ابوالحسنی(منذر).ظاهرا اولین بار بود که این اسم را می شنیدم.عکس رویش که نشان از یک هم لباسی داشت اما داخلش را بی خبر بودم .خیلی کنجکاو شدم که ببینم این شیخ اهل زنجان که بوده است.آیا واقعا روحانی واهل معنا بوده است یا اینکه صرفا عمامه بسری بیش نبوده است.با اینکه کتاب نسبتا مفصلی بود اما اکثر مطالبش را خواندم وآنجا تازه فهمیدم این جناب زنجانی بجای اینکه خال لب اسلام باشد خار راه آن بوده است آنهم به صورت خفن.واقعا بعنوان یک طلبه تکان خوردم وداد زدم الهم اجعل عواقب امورنا خیرا.چرا تکان نخورم وقتی می خوانم کسی که از تحصیل کرده گان حوزه نجف واز شاگردان آخوند خراسانی بوده است بعد از بازگشت به ایران عمر ورق توفیقش برگشت و هوای نفس با او کاری کرد که حاضر شد شیخ فضل الله نوری یعنی سردمدار و یَل میدان مشروطه مشروعه را به بالای دار بفرستد.در فیلم شیخ فضل الله نوری که زمانی در تلویزیون پخش می شد، صحنه هایی از دادگاه شیخ فضل الله  وگزافه گویی های زنجانی را نسبتا به تصویر کشیده بود.تاکتیک شیطان رانده شده است دیگر.یک روحانی نما ،روحانی واقعی را به بالای دار می فرستد آنهم در روز سیزده رجب وبعد هم به جنازه نازنینش که چه اهانت ها نکردند.هم چنین در اثر افکار نادرست او،درست در همان زمانی که مرحوم بافقی داشت زیر لگد مزدوران رضاخانی از حجاب به عنوان ضروری دین دفاع می کرد وصدها نفر در مسجد گوهر شاد به خاک وخون کشیده شدند ،دو تن از دختران همین آقا جزء پیشگامان کشف حجاب بودند.

37617_834.jpg

بعد از نماز مغرب وعشاء در حرم بی بی فاطمه معصومه(س)با قدم هایی آرام رفتم کنار مقبره شیخ فضل الله نوری در انتهای صحن اصلی حرم و زل زدم به عکس بزرگی که بر روی قبرش بود.عجب نگاه نافذی.انگار همین الان زنده است و بر عصایش تکیه زده و می نالد از کسانی که بجای ولایت فقیه می خواهند ولایت بر فقیه داشته باشند!

از کلمات امام خمینی(ره)بر می آید که که عبرت های بکر وغریبی در داستان مشروطه خوابیده است که بما نشان می دهد چه طور جنبش عدالت خواهانه ایران که تکیه گاهی جز دین ودیانت نداشت ابتر وناکار آمد شد وبدست زنجانی ها وتقی زاده ها کمرش شکسته شد.کلام امام خود صریح وگویاست:

شما می دانید که مرحوم شیخ فضل الله نوری را که محاکمه کرد؟یک معمم زنجانی ،یک ملای زنجانی محاکمه کرد وحکم قتل او را صادر کرد .وقتی معمم وملا مهذب نباشد ،فسادش از همه کس بیشتر است .در بعضی روایات است که در جهنم بعضی ها از تعفن بعضی روحانیون در عذاب هستند ودنیا هم از تعفن بعضی از اینها در عذاب..........(27/9/1359)  

واین داستان غم انگیز تا قیامت ادامه دارد.قصه کِشته ها ی زهرآلودی که تنها کُشته های غمبار را به ارث می گزارند.




برچسب ها : دین



چند سال پیش ،در ایامی که زلزله جانخراش بم اتفاق افتاده بود ،سفر مسئولین به بم مد شده بود.شنیده شد که اصلا برخی برای تبلیغات زودرس انتخاباتی با یک فیلمبردار به راه افتاده بودند ودر خرابه های بم اوراق انتخابات مجلس را بارور می نمودند!بعد از انتخابات هشتادوهشت وفتنه پسین آن شاید کمترین کلمه ای همانند کلمه بصیرت ،بسامد و تکرار بالا داشته باشد.اگر چه ما بصیرت اخلاقی وبصیرت دینی هم داریم ولی بیشترین معنایی که از این کلمه برداشت می شود ،بصیرت سیاسی است.شاید برای برخی بصیرت گفتن مد شده باشد در حالیکه خودشان بویی از آن نبرده باشند.کما اینکه در فتنه پارسال خیلی ها در شام روز انتخابات قبل از خواب می خواستند ذوب در ولایت بشوند اما صیح بیست وپنجم خرداد وقتی چند سروصدای ناآشنا شنیدند دست کشیدند واین بار تصمیم گرفتند که نه خودشان را بلکه ولایت را ذوب کنند.

یادمان باشد که بصیرت در مقابل جهل نیست بلکه در مقابل شبهه است.در بصیرت فراتر از عقل باید عاشق باشی.در این وادی نه عکس اتش به درد می خورد ونه حظ وبهره از گرمای آن در سرمای زمستان،بلکه باید در آتش آن سوخته باشی .بصیرت سیاسی نه به معنای دانستن ولایت بلکه به معنای باور آن است.در بصیرت تبعیت به اوج خود می رسد وچرا وبه چه دلیل واز این قماش حرف ها جایگاهی ندارند.باید برسی به جایی که نائب امام زمان (عج)اگر سیب را دونیم کرد ونصف آن را حرام ونصف دیگر را حلال دانست عین خود امام زمان بدون وقفه تبعیت کنیم.

واما فتنه!

سابقه ای دارد به درازای خلقت آدم وحوا.

قرآن کلامی را از شیطان نقل می کند که به جرات می توان آن را اساسنامه فتنه دانست.(وقاسمهما انی لکما لمن الناصحین)اولین قسم دروغ را ابلیس به زبان آورد.این آیه تبار شناسی فتنه است.حقیقت فتنه یعنی از راه معتقدات شما ،معتقدات شما را ودر حقیقت خودتان را سرمی برند.یعنی نوعی سیاست برشاخه نشستن وبن بریدن.به دیگر سخن با پول وزحمت وزجر خودتان،تمام وجودتان را غارت می کنند.مگر نه اینکه ابلیس به یابود سه پسر موحد نوح نبی ساختن بت را به آدمیان تعلیم داد.مگر نه اینکه همو با استفاده از حس گرایی واینکه خدای دیدنی بهتر از خدای نادیدنی است گوساله سامری را جلوی راه موسی وهارون سبز کرد و مگر نه اینکه در جریان سقیفه تعداد روسفیدان به عدد انگشتان دست نرسیدند.مگر در جنگ صفین قرآن در برابر قرآن قرار نگرفت.

الله اکبر که چه اعجوبه ای بود علی(ع).طبق نقل تاریخ وقتی حضرتش در حال دفن پیامبر خبر سیاه سقیفه را شنیدند ،آیات اولیه سوره عنکبوت را قرائت کردند(الم*احسب الناس ان یترکوا ان یقولوا آمنّا وهم لایفتنون*ولقد فتنا الذین من قبلهم فلیعلمنّ الله الذین صدقوا ولیعلمن الکاذبین)یعنی ای امت محمد،فکر کرده اید به صرف شناسنامه و چند رکعت نماز مومن شده اید.نه همان طور که امتحان اول خلقت شیطان را روسیاه کرد همه انسانها هم فتنه ای پیش رو دارند.فتنه ای که صف راستگویان را از دروغگویان جدا می کند.فتنه یعنی اینکه شب الله اکبر بگویی وصبح عکس امام را پاره کنی.فتنه یعنی با رنگ اهل بیت پرچم حسین را آتش بزنی.

واما جنگ نرم

جنگی است با سلاح پنبه! با استفاده از جاذبه ای بنام رسانه که جاذبه زمین را توی جیبش می گذارد.از پشت مانیتور یار جمع می کنند.نوعی شستشوی مغزی از آن سوی عالم.نمونه جدیدی است ار شایعات معروف کاخ سیز اموی دربازه نماز نخواندن مولی الموحدین.کاری میکند که مثل عاشورا روزی در سپاه کوفه زار زار برای حسین گریه کنی اما به کمکش نروی.گریه کنان گوشواره از گوش دختر سیدالشهدا بکشی اما باز می کشی!

آتش بیار وخرمن عشاق را بسوز         کاتش کند پدید که عود است یا حطب




برچسب ها : سیاسی



خیلی وقت ها از خودمون می پرسیم که دلمون چقدر قیمت داره ؟اصلا خودمون در کجای بازاریم ؟اگر رفتیم توی بورس سنگمان را به سینه می زنند ویا سایه مان را؟ نوع دلداده ها عیار دل ماراتعییین می کنند.هر چه محبوب ما گرانقیمت تر باشد خریداران ما هم بیشتر است.به قول امیر المومنین(ع)قیمت شما بهشت است ،پس خودتان را به کمتر از بهشت نفروشید.قلب های ما حرم خاص  خداست نه منطقه آزاد که هرکس وناکسی سرش را پایین بیندازه ،صاف بیاد روی مغز وفکر ما راه بره.بگذارید راحت تر حرف بزنم .سند شش دانگ قلب ها فقط وفقط از آن خداست (القلب حرم الله فلا تسکن حرم الله غیر الله )ترجمه اش یعنی ای بشر موظب باش این سند شش دانگ که از وقت تولد وبا نام فطرتت ثبت شده،تبدیل به سند مشاع نشه.

آخرالزمان یعنی ترافیک قفل شده محبوب ها که از صبح علی الطلوع برای کوچک وبزرگمان چشمک می زنند والتماس می کنند که تو رو به خدا بیایید طرف ما. وقتی که بعنوان یک ناشناس ونه بعنوان صاحب خانه وارد قلبمان می شویم تازه شستمان خبر دار می شود که ای داد وبیداد ،عجب شیر توشیر عظمایی است.همه عالم وآدم با مجوز وبی مجوز ،هرچه سهمیه بنزین داشته سوزونده واومده تو قلب ما یه کاسبی راه انداخته .اصلا جای سوزن انداختن نیست از بس دست فروشی تو راه ماست با کلی محبوب دست دوم.منظورم همان بزک کرده های خیابانی است که هر کدومشون تو دل چند تا جوون شعبه زدند.به چشمهات عینک محاسبه می زنی ویه نگاه دقیق تر می کنی .می بینی اوه ...چقدر روزنامه وماهنامه روی هم تلمبار شده .با تعجب به طرفشون میری ومی بینی که همان هنرپیشه ها وهنر مندانی!هستند که عمر جلوه گری شان خیلی طول نکشیده است.بشکند دست این گریم تلویزیون وسینماکه سنگ پای قزوین را بعنوان ماه شب چهاردهم به رفقای من وتو عرضه میکنند.دیگه کم کم داریم سرگیجه می گیریم آخه توقلبمون هم صدای سعید حدادیان می یاد وهم صدای...اصلا تو قلبمون انگار محرم ونامحرم نداریم . کلی هم پرونده بایگانی داریم چون دست ما کوتاه وخرما بر نخیل!

کربلا یعنی طرح هدفمندی دلدادگی .اهل قصه گفتن نیستم .خود حضرت علی علیه السلام وقتی از سرزمین کربلا عبور کردند فرمودند (ههنا مصارع عشاق )یعنی خدا قراراست عاشقان را از بقیه مردم جدا کند ودر  فستیوال کربلا جمع کنه .اصحاب امام سوم ما اهل عمل بودند.فراتر از ماشاء الله وانشاءالله های توجیه گرانه اهل شمشیر زدن در راه دین بودند.بخدا قسم اگر بغیر از حسین در دلشان چیزی پیدا می شد امروز بجای هفتاد ودو تن سخن از هفتاد ویک تن بود.

محرم آمده است ومهم تر از یارانه ها باید دلداده هامان را سامان دهیم .انشاء الله

با مجلس حسین نفس ها تازه می شود                وقتی هوای شهر نفس گیر می شود




برچسب ها : دوستی برچسب ها : امام حسین


صفحات :
|  <  1  2  |