سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
تدبر در قرآن
آیه قرآن
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 779681
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 35
  • تعداد کل پست ها: 278
درباره
سیدمحمدحسن صالح[90]

منم مثل خیلی ها توی این عالم نفس می کشم . فقط دلم میخواد که زمین وزمان رو آلوده نکنم!

جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی



ابر برچسب ها
دین[46] ، شهرضا[35] ، سیاسی[27] ، انقلاب[20] ، خاطره[18] ، سفرنامه هند[15] ، امام حسین[12] ، حجاب[10] ، پست مدرنیسم[10] ، سفرنامه عمره[9] ، رسانه[7] ، قم[7] ، انتخابات[7] ، امام زمان[7] ، اخلاق[5] ، امام رضا[5] ، غدیر علی ممیز[5] ، شادی[4] ، اجتماعی[4] ، پیامبر اکرم[4] ، حضرت معصومه[4] ، حضرت زهرا[3] ، دعا[3] ، انتخابات[3] ، امام خامنه ای[3] ، صبر[3] ، علم[3] ، عبادت[2] ، ماهواره[2] ، مرگ[2] ، مقاله[2] ، نوروز[2] ، سینما[2] ، سفرنامه هندوستان[2] ، زن[2] ، امام حسن عسکری[2] ، ازدواج[2] ، امام جواد[2] ، دوستی[2] ، خانواده[2] ، فلسطین[2] ، کتاب شناسی[2] ، کودک[2] ، شهادت[2] ، حضرت زینب[1] ، حکمت الهی[1] ، حوزه[1] ، بدعت[1] ، ترافیک[1] ، تهاجم فرهنگی[1] ، جنگ نرم[1] ، چهارشنبه سوری[1] ، امام حسن[1] ، اسرائیل[1] ، احترام به والدین[1] ، اخلاق[1] ، اربعین[1] ، آزادی[1] ، امام خمینی[1] ، امام سجاد[1] ، امام صادق[1] ، امام عسکری[1] ، امام علی[1] ، سفر نامه عمره[1] ، سفرنامه بوشهر[1] ، رضاخان[1] ، سفرنامه کردستان[1] ، شب قدر[1] ، شهید بهشتی[1] ، شهید مطهری[1] ، شیطان[1] ، هندوئیسم[1] ، ولایت فقیه[1] ، وهابیت[1] ، کتاب جدید[1] ، مسیحیت[1] ، معرفی کتاب[1] ، مفاتیح الجنان[1] ، عوض حیدرپور[1] ، عید غدیر[1] ، کودک[1] ، ماه رمضان[1] ، ماه شعبان[1] ،

عمه جان، می دانم که نه برادرزاده خوب و آبرومندی برایت بوده ام ونه مجاور شایسته ای برای آستانت.فقط از یک چیز مطمئنم و آن اینکه د رمشکلاتم و پستی وبلندی های حیاتم که گاهی بی اختیار و از سر ناچاری اشکم را در می آورد و تمام وجودم را می شکند ، به هر دری که می زنم حواله ام می دهند به حرم و بارگاه تو. وارد حرمت شدن همان و سبک شدن دوشم همان.مگر نه اینکه اینجا مختلف الملائکه یعنی محل رفت و آمد فرشتگان است.مرقد تو ساحت معصومیت است و با بی پروایی وبی تقوایی میانه خوبی ندارد.

عمه جان ،ای افتخار آمیزترین علقه دنیا، فقط همین یک نعمت کفایت می کند برای توجیه نفس کشیدنم در این عالم، مرا ببخش که ناخلف بوده ام وبی وفا. اذعان می کنم که گاهی سیاهه ها وسوادها مرا غافل می کنند از علم اصلی ونورانی.گاهی وقت ها زیارتت را خرج می کنم برای اضافات روشنفکر نمایانی که کمترین اعتقاد را به شما دارند.گاه گریه بی امان بچه ها و مریضی همه اعضای خانواده ونسخه چند ده هزار تومانی تنها عاملی می شود که به پای بوسی ات بیایم.گاه می آیم و حسابی شاکیم! از اینکه مقاله ام را پس چند بار اصلاحات نمی پذیرند و یا اینکه برخی مراکز پر ادعا وبه اصطلاح علمی ما را با محفوظات می سنجند ونه عقل ودرک ، پیش تو سفره دلم را باز می کنم  و تو با حوصله تمام گوش می کنی ، هم غریب نوازی می کنی وهم قریب نوازی!

وقتی دور ضریحت می گردم به گوشه که می رسم نگاهی به قسمت نقره ای می کنم وبا این دو بیت عشق بازی ها می کنم:

با روی سیاه وبار سنگین گناه                    با خجلت وشرمساری و حال تباه

د رحضرت معصومه گزیدیم پناه                   یا فاطمه اشفعی لنا عندالله

تنها امیدم بعد از خدا شمایید عمه جان 




برچسب ها : حضرت معصومه



ترافیک عجییب وغریب خیابان های مرکزی شهر قم وکلافه شدن مجاوران وزائران کریمه اهل بیت هم برای خودش قصه غصه ای است.شهری با تراکم زیاد وبیش از یک میلیون جمعیت و البته فاقد یک شهرداری بالغ در اداره شهر! مجموعه ای پراکنده از خدمات شهری که هنوز کما وکیفا در قد وقواره یک کلان شهر نیستند ودر عین حال می خواهند چند طرح بزرگ عمرانی را هم زمان اجرا کنند اما مانند لقمه ای بزرگ در حلقومش گیر کرده است.

مگر نه اینکه یکی از سوالات مهم در مواقف قیامت پرسش از عمر است ومگر نه اینکه به طور خاص از جوانی هم پرسیده می شود که آن  را در چه راهی صرف کردی؟بعید نیست که دقایق و ساعات ترافیکی هم در روز قیامت بخش مهمی از پرونده اعمال ما را پر کنند وبرای ما عرض اندام نمایند.این بسته زمانی که شاید هنگام حساب وکتاب اعمال حسابی بزرگ وچشم پرکن شده باشد از یک سو یقه ترافیک سازان مسئول وغیر مسئول را می گیردو از سوی دگر بار ترافیک زده گان را به نوعی سنگین می نماید.اینکه در لحظات ترافیک ودقیقا در همان زمانی که ماشین پرمصرفتان باید سانتیمتری طی طریق کند و شاید بارها مجبور به شنیدن صدای گوشخراش بوق ها شوید ، به چه فکری هستید ویا چگونه خودتان را مشغول می کنید خیلی مهم است.

معلوم نیست همه بتوانند با گوش دادن رادیو ویا یک CD تمرکز خود را در رانندگی حفظ کنند. در اتومبیل های تک سرنشین هم صحبت مفید ! وعاری از غیبت وتهمت کردن هم تقریبا بی معناست.نگاه کردن به در ودیوار ملت وخدای ناکرده نگاه چپ به نوامیس ماشین ران هم که قوز بالای قوز می شود! اما عجالتا می توان گفت  ذکر خدا گفتن در این لحظات تنش زا ، صبر و حوصله ما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

فقط یک سوال:

آیا تا بحال با ماشین حساب دقایق ترافیکی خود را جمع زده اید؟




برچسب ها : قم برچسب ها : ترافیک



انتخابات مثل مقدمه ابن خلدون است بر کتاب تاریخش.مقدمه از ذی المقدمه مشهورتر شده طوری که ابن خلدون را با نام مقدمه ابن خلدون می شناسند.مقدمه ای مفید وجامع در باره سیر تطور علوم ورشته های مخلتف دانش که منبع بسیاری از تحقیقات وپژوهش ها شده است. رای دادن در انتخابات هم به دقیقه نمی رسد ولی امان از مقدمه چند ماهه اش!

در این مقدمه شما ممکن است با تفسیر های جدیدی از زهد ومردم داری وخدمت مواجه شوید و چشمتان به مصادیقی ابداع شده از فضائل اخلاقی روشن شود به طوری که گاه گذاشتن کیسه زباله همسایه در سر کوچه، بخشش اجباری وحیثیتی جا به همان همسایه در صف بانک و زیر نگرفتن کودک خردسال همو توسط اتومبیل شخصی ! به نوعی مردم داری به حساب می آید.و در این زیر وبم تبلیغات کم نیستند کسانی که سعی می کنند با استفاده از تمام ابزار تبلیغاتی ممکن ولو جغجغه این کمالات دو هزار وچندی را به گوش گاهواره نشینان و پوشک پوشان هم برسانند.

از سوی دیگر هر چه به انتخابات یعنی بزرگترین ماراتن سیاسی نزدیک می شویم گفتمان (یکی به نعل ویکی به میخ)هم شدید فربه شده واضافه وزن پیدا می کند.گو اینکه ناف تبلیغات انتخاباتی را با چاقوی انتقاد از همه جا وهمه کس(جز خود!)بریده اند.در این ایام برخی وعده ها شنیدنی است .از  دخالت در امورات الهی مانند قول به بارش باران وآبسالی گرفته وتا وعده ایجاد یک کارخانه به ده ها روستای مختلف!

باید خوب نگاه کنیم وحتی خجالت نکشیم واز صاحبان بصیرت عینکی قرض کنیم! ما نماینده از خود گذشته می خواهیم ونه از معیار گذشته.تبعیت قولی و فعلی از بادا ومباد های ولی فقیه ونگاهی عاشقانه ومطیعانه داشتن به این درگاه ، وهم چنین برائت های صریح وبدون تعارف از فتنه وفتنه گران به همراه عقبه ای قابل توجه  که او را از جرگه ساکتین فتنه خارج کند از مهم ترین معیاری های ماست. ما کسی را می خواهیم که بداند وبفهمد درد دین داران را .همان کسانی که با دین نفس می کشند و پاره های تنشان را فدا کرده اند برای لبیک گویی به نائب امام زمان.کسی که درد ارزشهای کارتن خواب و رساله نشین را داشته باشد واسیر زر سالاران وزور مداران نشود.نه به شادخواری ورفاه زدگی رو آورد ونه درک معوج از واقعیات داشته باشد.کسی به هنگام عمل ، امل ها را بر باد ندهد و تشنه معنا باشد.

ما برای خانه ملت رابین هود وزنگ تفریح دیگران بودن نمی خواهیم بلکه نماینده می خواهیم.

 




برچسب ها : انتخابات



صبح امروز حوالی ساعت ده بود که از جلسه امتحانی در شهرک پردیسان قم برمی گشتم.از جلوی تنها پمپ بنزین پردیسان وکارواش معروف کنار آن گذشتم.از صف کشیدن ماشین ها برای شستشو خبری نبود.علتش پر واضح بود.باران مفصل دیروز قم خیلی از اتومبیل های کثیف از جمله مرکب خود حقیر را عین یک دسته گل کرده بود.با خود گفتم شاید(تاکید می کنم شاید)صاحب کارواش از بارش نزولات آسمانی آنهم با این شدت وحدت دل خوشی نداشته باشد.در ماشین یادم افتاد به حدیث معروفی از امام باقر علیه السلام در کتاب بحارالانوار که مربوط به مردی از بنی اسرائیل است.چند سالی است که این فرمایش حضرت خیلی در دلم جا باز کرده است.هر چه باشد من رشته تخصصی ام کلام است واز نگاه کلان تری به مساله می نگرم.حضرت می فرمایند:مردی در بنی اسرائیل دو دختر داشت که آن دو را به ازدواج دو مرد درآورد.یکی کشاورز ودیگری سفالگر.آنگاه برای دیدار آن دو رفت.اول نزد همسر کشاورز رفت و از او پرسید حالت چطور است؟گفت: همسرم کشت فراوانی دارد اگر خداوند از آسمان بر ما باران بباراند حال ما در بنی اسرائیل از همه بهتر است .آنگاه به سوی دیگر دخترش رفت  و از حالش پرسید.گفت:همسرم سفالهای زیادی ساخته است.اگر خدا از آسمان بر ما باران نباراند حال ما در بنی اسرائیل از همه بهتر است.آن مرد بازگشت در حالی که با خود می گفت:الهم انت لهما یعنی : تو برای این دو هستی وتو خود بهتر می دانی.

و اینست خدایی خدا که عقل ها در محضر حکمتش کرانمند وعاجزند.




برچسب ها : حکمت الهی



قطع این مرحله بی همرهی خضر مکن                                                                                ظلمات است بترس از خطر گمراهی

http://files.afghanpaper.com/pics/201201/201201260745144703.jpg






صفحات :
|  <  1  2  3  >  |