سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منوی اصلی
تدبر در قرآن
آیه قرآن
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
خبرنامه
 
آمار وبلاگ
  • کل بازدید: 779729
  • بازدید امروز: 53
  • بازدید دیروز: 35
  • تعداد کل پست ها: 278
درباره
سیدمحمدحسن صالح[90]

منم مثل خیلی ها توی این عالم نفس می کشم . فقط دلم میخواد که زمین وزمان رو آلوده نکنم!

جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
وصیت شهدا
وصیت شهدا
کاربردی



ابر برچسب ها
دین[46] ، شهرضا[35] ، سیاسی[27] ، انقلاب[20] ، خاطره[18] ، سفرنامه هند[15] ، امام حسین[12] ، حجاب[10] ، پست مدرنیسم[10] ، سفرنامه عمره[9] ، رسانه[7] ، قم[7] ، انتخابات[7] ، امام زمان[7] ، اخلاق[5] ، امام رضا[5] ، غدیر علی ممیز[5] ، شادی[4] ، اجتماعی[4] ، پیامبر اکرم[4] ، حضرت معصومه[4] ، حضرت زهرا[3] ، دعا[3] ، انتخابات[3] ، امام خامنه ای[3] ، صبر[3] ، علم[3] ، عبادت[2] ، ماهواره[2] ، مرگ[2] ، مقاله[2] ، نوروز[2] ، سینما[2] ، سفرنامه هندوستان[2] ، زن[2] ، امام حسن عسکری[2] ، ازدواج[2] ، امام جواد[2] ، دوستی[2] ، خانواده[2] ، فلسطین[2] ، کتاب شناسی[2] ، کودک[2] ، شهادت[2] ، حضرت زینب[1] ، حکمت الهی[1] ، حوزه[1] ، بدعت[1] ، ترافیک[1] ، تهاجم فرهنگی[1] ، جنگ نرم[1] ، چهارشنبه سوری[1] ، امام حسن[1] ، اسرائیل[1] ، احترام به والدین[1] ، اخلاق[1] ، اربعین[1] ، آزادی[1] ، امام خمینی[1] ، امام سجاد[1] ، امام صادق[1] ، امام عسکری[1] ، امام علی[1] ، سفر نامه عمره[1] ، سفرنامه بوشهر[1] ، رضاخان[1] ، سفرنامه کردستان[1] ، شب قدر[1] ، شهید بهشتی[1] ، شهید مطهری[1] ، شیطان[1] ، هندوئیسم[1] ، ولایت فقیه[1] ، وهابیت[1] ، کتاب جدید[1] ، مسیحیت[1] ، معرفی کتاب[1] ، مفاتیح الجنان[1] ، عوض حیدرپور[1] ، عید غدیر[1] ، کودک[1] ، ماه رمضان[1] ، ماه شعبان[1] ،

 

پیامبر اسلاماز ابتدا تا انتهای عمرش معصوم بود(همچنانکه امامیه مفتخر است در مورد دیگر پیامبران خدا هم همین نظر را دارد). عصمت او هم مطلق است یعنی نه مرتکب کبیره می شود ونه صغیره.دچار سهو و نسیان هم نمی شود. اما در این میان در چهل سالگی مبعوث به رسالت شد.ایا تا بحال در حکمت این واقعیت اندیشه کرده ایم؟ منظور من از این سوال عدد 40 نیست تا بیاییم حکمت ها و فلسفه هایی که برای این عدد گفته شده است را جلوی چشمانمان ردیف کنیم.چه اینکه برخی فضائل که برای این عدد بیان میشود مانند پخته شدن انسان بعد از چهل سالگی با مقام شامخ نبوت ناسازگار است. بلکه منظورم انست که بعثتی که سالها زودتر می توانست انجام شود چرا تا این حد به تاخیر افتاد؟

حال این سوال را در حوادث روزمره خودمان و البته در سطح کلان مورد تطبیق و مصداق یابی قرار دهیم. خیلی گزینه ها هستند که از دیدگاه فردی بسیار محترم و صاحب علم و دانش و در کنار ان متعهد و مومن هستند اما ایا برای هر دانایی و ایمانی وقتی قرار باشد پا در پروسه اجتماع بگذارد برد واثرگزاری مورد نظر وجود دارد؟ پیامبر خاتم سالها زودتر می توانست مبعوث به رسالت شود. احدی از علما هم نمی توانست از حیث اعتقادی به ان ایرادی وارد کند.اما به نظر می رسد که حکمت الهی بر این قرار گرفت که مردم قبل از محمد رسول ، محمد امینرا تجربه کنند.اگر مردم در راستگویی هر پیامبری شک کنند او می تواند به اذن الهی معجزه کند و تردید مخاطبین را رفع کند . اما صداقتی که رهاورد معجره باشد کجا و صداقتی که حاصل سالها مردم داری خالصانه باشد کجا .در مورد پیامبر تجربه معنا ندارد چون او از ابتدا معصوم است ولکن از حیث اجتماعی قطعا اقبال مردمی و به تبع ان هدایت یافتگی انها که هدف اصلی خداوند از رسالت انبیاست بیشتر محقق خواهد شد. این کوتاهه اما در خود رازهای دیگری را هم نهفته دارد ، باشد که آنها را دریابید.

 




برچسب ها : پیامبر اکرم



 




برچسب ها : سیاسی



 

سخن من نه درباره آخوند خراسانی معروف به صاحب کفایه است و نه سید خراسانی که در روایات اخرالزمان وعده اش را داده اند. سوژه سخنم شیخی است زاده سرزمین خراسان که سالها پیش در شهرضا رحل اقامت افکند و ماندگار شد.قریب به سه دهه است که از دار دنیا رفته است. هنوز در لسان عامه مردم از او به عنوان شیخ خراسونی  یادی می شود.در اوج معروفیتش به عنوان عارف خراسانی مشهور شد.در مجالس زنانه هم خانم ها از نطق فرزندش بهره مند می شوند. ناگفته پیداست که او هم شیخ بوده وهم اهل خراسان. او را ندیده بودم . عکسش را هم چنین! اینکه چطور از مشهدالرضا کوبید ودر قمشه گلی سردراورد را هم نمی دانم.شاید مهم نباشد. روحانیون مهاجر به شهرضا هم برای خودشان حکایتی دارند.از شیخ کرمانی(شیخ کرمونی)وشیخ نوری و شیخ خراسونی گرفته تا مصادیق امروزی. حال این امر ایا به مهمان نوازی این مردمان بر می گردد و یا به غریبه پسندی انها، باز هم نمی دانم....کم نیستند کسانی که اول و اخر اقامتش را در شهرضا بیاد می اورند. شور و شوق و دست و پاشکستن مردم برای استماع سخنانش در مساجد مرکزی شهر به طوریکه گاه پشت بام مسجد حاج ملاهادی هم کفاف مشتاقان وعظ او را نمی داد و ازآن سو، غریبی و تنهایی اش در همین دیارو گذران انتهای عمرش با یک دوچرخه! به طوری که همان مستمعین پروپاقرص دیروز  خبری از او نمی گرفتند و احوالی نمی پرسیدند!  آخر او دیگر شیخ خراسونینبود بلکه شیخ قمشه ایشده بود!

 




برچسب ها : شهرضا



 

زبان انگلیسی را اگر مثل کتب ضلال جزء زبان های ضلال بدانیم اما همانطور که در مواردی می توان کتب ضلال را خواند زبان دانی هم ولو از نوع انگلیسی اش برای بعضی روزها بد نیست. هم برای اینکه دشمنان را سر عقل بیاوریم وهم برای اینکه احیانا سرمان کلاه نرود و بعد یکدفعه نگوییم چرا متن ترجمه شده وزارت فخیمه خارجه خودمان با متن اصلی معاهده ژنو فرق دارد!!!

از فضولی بالا که بگذریم، از پیش دستی ریاست دولت تدبیر و امید  که می خواست به زورِ نامه و رسانه رهبری را  در تبریک گویی سهیم کند هم که بگذریم یک سوال ساده ذهن منِ ناچیز را از صبح تا بحال خارش می دهد و ان اینکه :

برای بدست اوردن هشت میلیارد دلار از صد میلیاردی که غربی ها بلوکه کرده اند و قرار است با ناز و کرشمه و اقساطی به ما بازگردانند،ما هم تعهد کرده ایم غنی سازی بیست درصد را متوقف کنیم،درب اب سنگین اراک را قفل بزنیم و بقیه درب ها را برای سرک کشیدن فراتر از ان پی تی برای جاسوسان و بازرسان آژانس تا ته باز کنیم. بسیار خوب، خداخیرتان دهد،انشاء الله بحق پنج تن کمرت راست شود جواد جان....اما برای دور بعدی مذاکرات چه می خواهید بدهید؟! غنی سازی اورانیوم؟ بستن نطنز و فردو؟ ویا تحویل علی اکبر صالحی به اینترپل!!! قاعدتا در دور بعدی مذاکرات اورانیوم نذرینمی دهند که فقط ما بخوریم و انها نگاه کنند؟ انگار ظریف با تمام ظرافتی که به رخ می کشد تمام پول ها را در این چهار روزه خرج کرده است. من امیدوارم که پنج بعلاوه یک به تعهداتش عمل نکند تا بهانه دار شویم  و الا نتیجه نهایی و دور سوم مذاکرات درخوش بینانه ترین حالت از الان مشخص است: مهروموم کردن سازمان انرژی هسته ای ایران  در قبال رفع تحریم ها !!!! 

 




برچسب ها : سیاسی



 

آن سان که حرامیان در ماه محرم الحرام حرمت و حریم سومین امام معصوم را شکستند فکر نمی کردند که آوازه این حرمت شکنی تا قرن ها و بلکه تا قیام قیامت گوش شنوای فلک را پرکند و اهل زمین را داغدار و ماتم زده. در باره عزاداری زمینیان زیاد دیده ایم و شنیده ایم اما عزاداری اسمان و اهل ان را هنوز که هنوز است تصویر و صدا نداریم که با چشم و گوش سر بشنفیم ودیده تر کنیم.  خبرها حاکی از ان است که شور حسینی درمیان اهل اسمانها بیش از این کره خاکی اما مغرور است. یکی از مهم ترین اسناد درباره محرم فرازمینی ها خودِ زیارت عاشوراست: وجلت و عظمت مصیبتک فی السموات علی جمیع اهل السموات.

براستی این اسمانیان چه کسانی هستند؟ توهم و مثال نیست. اجنه هم نیستند.عرفا و اولیاء الله هم مراد نیست.بعضی علما ملائکه را از مصادیق بارز اهل السموات می دانند. ولی این آخر راه نیست.روایات ما تصویر جسته و گریخته ای از اهل السموات ارائه کرده اند که دید زدن برخی از آنها شگفت انگیز است:

آنان از قیافه مردمان زمین می فهمند کدامشان اهل تواضعند..... علی بن ابیطالب ع را به عنوان امیرالمومنین صدا می کنند.......اهل بیت در میان آنها هم به عنوان کریم ترین مخلوقات به رسمیت شناخته شده اند.ولایت برآنها عرضه شده، برای امام حسین ع گریان و بی تابند. عزاداری انها برای امام جواد هم در بعضی منابع نقل شده است.اهل آسمان ها بی صبرانه منتظرند که امام زمان ع ظهور نماید.گو اینکه قبل از ظهور ظلم سراسر قلمرو آنان را نیز فرامی گیرد.....اهل آسمان ها هم به مانند ما به هنگام نفخ صور اول می میرند..... هم چنین آنها هم نمی توانند ارج وقرب روزه ماه رجب و هم چنین صدقه بجا و شایسته را اندازه گیری کنند.

اهل آسمان ها همصدا با کل عالم هستی بر معلم و تعلیم دهنده خیر و نیکی ، درود می فرستند.از سوی دیگر در آخرالزمان بر بعضی از زمینی ها که پوشش خاصی دارندو به طور دائم پشمینه پوش هستند نفرین میکنند.

سلام ما بر اهل آسمان های هفت گانه ....... 

 




برچسب ها : دین برچسب ها : امام حسین


صفحات :
|  1  2  >  |