بیشتر تصادفات در آستانه شهرها رخ می دهد .یعنی همان زمانی که باخوشحالی به خانواده زنگ می زنید ومی گویید تا ده دقیقه دیگه پاشنه درب خانه را از جا می کنم .این یعنی عاقبت کار را فاکتور گرفتن وسرنوشت را فراموش کردن.

خدا عجب دعای نازک کاری به پیامبرش یاد می دهد :رب ادخلنی مدخل صدق واخرجنی مخرج صدق واجعلنی من لدنک سلطانا نصیرا

یعنی ای خدا، هم اول کار وهم آخر کار را دستم را محکم بگیر که از صراط حقت خارج نشوم.خیلی ها در لحظات آخر کار را خراب کرده اند وکارنامه شان را خط خطی.گاه یک نقطه را به اشتباه بالا وپایین گذاشتن شما را از نوشهر به بوشهر می اندازد .یعنی فاصله ای در حدود دو هزار کیلومتر!

یک نقطه بیش فرق نیست بین  رحیم ورجیم          از نقطه ای بترس که شیطانی ات کند

در عالم سیاست هم  خیلی ها آخر کار پایشان لنگید.قصه بلعم باعورا به عدد روزهای تاریخ تکرار شده است.همیشه آخربین ها کم بوده اند و آخور بین ها الی ماشاءالله زیاد.

در قدیمی ترین کتاب راجع به جنگ صفین از زخمی شدن شمر بن ذی الجوشن در رکاب علی علیه السلام سخن به میان آمده است ولی همو در گودی قتلگاه سر از پاره تن فرمانده سابقش جدا کرد .زبیر از کسانی بود که هنگام اهانت عمر بن خطاب  به حضرت زهرا(سُ)جهت دفاع از بی بی دو عالم شمشیر کشید اما آخر الامر شمشیرش به روی ولی خودش وفاطمه زهرا (س)بلند شد .

دور وبر انقلاب  هم از این عاقبت به شر شدنها کم نیست .پیر جماران فرمود:حفظ انقلاب از بدست آوردن آن سخت تر است .این کلمه قصار امام یعنی انقلابی ماندن سخت تر از انقلاب کردن است.چه آنکه همان شخصی که محافظ امام در دهه شصت بود بعد ها گفت امام را باید به موزه تاریخ سپردو همان کس که بر علیه سلمان رشدی مرتد کتاب نوشت اکنون در لندن هم سفره اوست.خیلی ها برای بالارفتن از سفارت آمریکا با هم دعوا می کردند ودو دهه بعد ابراز پشیمانی کردندوچه کسانی که تحت لوای هنر برای انقلاب وجنگ فیلم ساختند والان خودشان فیلم هر کوی وبرزن شده اند.

 

 2 عکس متفاوت از محسن مخملباف 2 عکس متفاوت از محسن مخملباف

 

 




برچسب ها : سیاسی