با اینکه عادت ندارم مطالب وبلاگم نقل قول باشد ولی دلم نیامد از خواندن این طنز جالب وبلاگ آهستان محروم بمانید.

تهران،25 بهمن، روز ولنتاین، میدان التحریر (آزادی سابق)

چند ساعتی از پیروزی تاریخی ملت ایران در راهپیمایی روز ولنتاین می‌گذرد. پیروزی آنقدر سریع اتفاق افتاده که خیلی‌ها هنوز آن را باور نکرده‌اند. هواپیما‌ها و هلی کوپترهای رژیم همچنان در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند اما هیچ کس به آن‌ها توجه نمی‌کند. تانک‌ها تسلیم شده‌اند و کنترل آنها به دست مردم افتاده است  .

جمعیت از میدان امام حسین تا میدان آزادی تهران موج می‌زند. مردم از سایر شهرها پیاده و سواره به سمت میدان آزادی تهران در حال حرکتند و شعار نه غزه نه لبنان، جانم فدای قاهره سر می‌دهند. از همان اول صبح معلوم بود که مردم برای ماندن آمده‌اند نه رفتن  .

از استان‌ها و شهرستان ها هم خبر می‌رسد که تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی به دست مردم افتاده. بسیاری از عناصر و مقامات دولت کودتا هنگام فرار در فرودگاه ها دستگیر شده‌اند. ارتش و نیروهای نظامی به مردم سبز پیوسته‌اند. پیروزی جنبش سبز در صدر اخبار دنیا قرار دارد. از همه بلندگوها سرود   «  ??  بهمن، روز خوب پیروزی  » در حال پخش است  . ساعتی پیش مردم تهران در صفوف به هم فشرده از میدان امام حسین تا آزادی نماز جماعت را به امامت مرجع عالیقدر سبز حضرت آیت الله العظمی صانعی برگزار کردند  .

در پی پیروزی انقلاب سبز ولنتاینی، رییس جمهور موسوی دقایقی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. رییس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا انقلاب مصر ریشه در جنبش سبز دارد یا برعکس اظهار داشت  : ریشه همه انقلاب های دنیا در گذشته و حال و آینده، جنبش سبز است  . البته ما از تجربیات شعب مصر نهایت استفاده را کردیم  . ما در سال گذشته به خیابان می‌آمدیم اما نمی‌دانستیم که شبها باید در خیابان بمانیم

   .

رییس جمهور در پاسخ به این سوال که چرا انقلاب مردم تونس و مصر به ترتیب یک ماه و 22روز به طول انجامید اما در ایران فقط یک شب، اظهار داشت: ما ایرانی‌ها همیشه ثابت کرده‌ایم که خواستن توانستن است. این بار ملت سبز برای برچیدن دولت کودتا تصمیم جدی داشت و توپ و تانک و هواپیما و هلی کوپتر هم نمی‌توانست جلوی انقلاب مردم را بگیرد. کودتاچیان فهمیدند که ما دیگر تسلیم این صحنه‌آرایی خطرناک نمی‌شویم. وقتی مردم از میدان امام حسین تا آزادی به خیابان‌ها آمدند، یعنی اینکه دیگر نمی‌شود در مقابل این جمعیت انبوه ایستاد  .

وی درباره چگونگی برخورد دولت انتقالی با کودتاچیان نیز گفت: طبق آخرین اخباری که به دست من رسیده، بسیاری از کودتاچیان دستگیر شده‌اند اما تعدادی هم دیشب ایران را ترک کرده‌اند. ما تمام تلاش خود را برای بازگردادن آنها انجام خواهیم داد. البته به مناسبت روز ولنتاین، امروز را روز عفو عمومی اعلام کرده‌ایم  .

رییس جمهور درخصوص ترکیب دولت انتقالی هم گفت: ما از وجود همه عناصر و اعضای جنبش سبز با هر گرایشی استفاده کرده‌ایم. وسپس اسامی وزرای دولت انتقالی را به شرح ذیل اعلام کرد  :

اردشیر امیرارجمند معاون اول رییس جمهور

محسن سازگارا سخنگوی دولت انتقالی

مصطفی تاجزاده وزیر کشور

اکبر گنجی وزیر اطلاعات

مریم رجوی دبیر شورای عالی امنیت ملی

معصومه قمی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک

عطاالله مهاجرانی مشاور رییس جمهور در امور زنان

محسن کدیور مسئول تدوین قانون اساسی و رییس مجلس خبرگان

عبدالکریم سروش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول انقلاب فرهنگی در دانشگاه ها

فخرالسادات محتشمی پور رییس سازمان صداوسیما

جمیله کدیور رییس سازمان محیط زیست و انرژی اتمی

مهدی یحیی نژاد وزیر جوانان و سرگرمی

علی رضا نوری زاده، وزیر امور خارجه و  سفیر ایران در اسرائیل و آمریکا

مهدی هاشمی، وزیر نفت و سرپرست وزارت علوم

شیرین عبادی، وزیر حقوق بشر

شیخ مهدی کروبی مسئول بنیاد ملی نخبگان، رییس بنیاد شهدای سبز، سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی و غیره

ننجون کروبی، مشاور حقوقی رییس جمهور

پروفسور زهرا رهنورد استاندار لرستان و آذربایجان

گفتنی است مسئولیت  سایر وزارتخانه ها را رییس جمهور موسوی شخصا به عهده خواهد داشت  .

 قرار بود آقای شیخ مهدی کروبی هم در این کنفرانس مطبوعاتی حضور داشته باشند که ایشان برای بررسی برخی مسائل به کهریزک رفته بودند  .


 




برچسب ها : سیاسی